Why we break up kap 8

Why we break up kap 8

Felicias P.O.V

Harry pratade inte lika mycket som han brukade. Han såg på mig och log ibland men när han inte visste att jag såg på honom så hade han en bekymrad min.

“Harry, you alright?” frågade jag efter en lång stund då ingen av oss hade sagt något.

Harrys P.O.V

Kvällen hade gått bra fram till middagen, jag tänkte på Louis, jag kunde inte rå för det.

“Harry?” Felicias röst trängde igenom tankarna.

“What?” frågade jag förvirrat och klistrade sen på ett leende.

“What's on your mind?” frågade hon och såg på mig med en forskande blick.

“I'm fine, Just think about how I will say that I love you” sa jag och log leendet som jag visste att de flesta tjejer smälte för, även Felicia.

“I love you too Harry” log hon.

Jag gjorde mitt bästa för att vara närvarande även i tankarna resten av kvällen. Felicia frågade inget mer om vad jag hade tänkt på heller, men hon hade inte glömt det, så fort jag blev smått frånvarande så såg jag en bekymrad min och la snabbt på ett leende och började prata.

Felicias P.O.V

Jag märkte att Harry tänkte på något och det var inte det han hade sagt att det var, men jag frågade inte mer om det.

“What you want to do now?” undrade Harry när vi var påväg ut från stället.

“I don't know, this night is already perfect because i'm with you” log jag.

“We can go home to me and have a movienight?” frågade han.

“That sounds perfect” svarade jag och vi gick tillbaka till bilen.

Louis P.O.V

Jag undrade hur det gick för Harry med Felicia, jag hade såklart alltid kul med grabbarna men känslorna för Harry var starkare, även om jag försökte att inte ha känslor för honom så var det svårt. Men jag hade Eleanor nu och Harry hade Felicia så det skulle säkert fungera tillslut ändå.

”Louis, do you coming?” Zayns röst trängde igenom mina tankar.

”Where we go?” frågade jag då jag inte alls hade hängt med i deras konversation.

”home, it’s late” svarade han.

”Yeah, yeah, I’m coming” svarade jag och följde efter de andra ut till bilen.

”What’s on your mind?” det var nu Liam som hade frågat.

”Nothing, just hope Harry have a fun night” mumlade jag som svar.

“Do you still like him do you?” undrade han.

“Yeah, I tried to don’t, but it’s hard for me” svarade jag.

Liams P.O.V

Jag såg på Louis och visste precis vad han menade, eller ja, jag förstod vad han menade iallafall. Det var inte lätt att tycka om någon men ett förhållande fungerade inte även hur mycket man gillade varandra.

”We are always here for you bro” sa jag.

Louis nickade som att säga jag vet. Han visste det också, vi fanns alltid för varandra, vi hade blivit som en enda stor familj.

Felicias P.O.V

Det gick snabbt att komma hem till Harrys och grabbarnas stora hus. Vi myste upp oss i ett hörn av soffan med godis, popcorn och läsk och en massvis med filmer. Då och då såg jag upp emot Harrys perfekta ansikte och han hade alltid det där perfekta fina leendet på läpparna. Jag lutade mig mot honom och han la armen om mig.

Harrys P.O.V

Jag kunde inte sluta le, och det blev ännu bättre då Felicia lutade sig emot mig så jag la armen om henne 2 filmer senare hade hon somnat. Jag reste mig försiktig och la en filt över henne då jag hörde en bil komma och jag misstänkte att det var de andra grabbarna. De fick inte väcka henne nu. Liam var den första som kom in.

”Shh, Felicia asleep” sa jag tyst och vi alla satte oss i köket för att inte väcka henne innan alla försvann till respektive rum utom jag själv. Jag övervägde om jag skulle väcka Felicia eller bära upp henne till mitt rum. Jag valde det senare och hoppades att hon inte skulle vakan.

Liams P.O.V

Jag hade svårt att somna igen. Min och Felicias vänskap började flyta iväg igen, bara det att den här gången var det en av mina bästa vänner som orsakade det. Jag dömde inte Harry, men jag ville inte förlora Felicia som vän. Hon var en underbar tjej och jag förstod både Harry och Felicia och de var jättesöta tillsammans, men det kändes som om de stängde mig ute en lite del i alla fall. Mina tankar kom in på Danielle, jag hade träffat en annan tjej idag, Sophia hette hon och hon var verkligen jättesöt men jag hade Danielle eller hade jag verkligen det? Med den frågan somnade jag.


förlåt förlåt, men jag har bytt data såå det tog lite tid, ska bli bättre promies :) Kommentera? (a)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Super bra! Dock tycker jag att det blev lite konstigt att blanda in "Larry" i det hela, men aja :3

Svar: Det var absolut inte meningen,det bara råkade bli så ehe :/
Emelie None

2014-01-19 @ 19:09:15
URL: http://onedirectionstoriez.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0