Why we break up kap 12

Liams P.O.V

Mitt uppbrott med Danielle tog inte bara hårt på mig, Det gjorde Felicia förtvivlad, hon som hade stöttat mig sedan jag träffade henne. Eftersom jag var deprimerad och ledsen så kunde inte de andra killarna vara glada heller.

”What about Sophia?” det var Zayn som hade frågat.

”She is nice” savarde jag

”Who is Sophia?” frågade Felicia. Hade jag glömt berätta det för henne.

”A girl i met when you were out with Harry, she is really nice but yeah, I don’t know” svarade jag.

“Go out with her Liam, you can’t sit in here all the time, go out with her” Felicia såg bestämt på mig och jag visste att hon hade rätt.

Inget skulle bli batter av att bara sitta inne och deppa, dessutom så gjorde jag de andra minst lika deppiga.

”Sure, I go and call her” mumlade jag och gick väg för att ringa henne.

Jag gick iväg och ringde.

”Hey Sophia it’s Liam” sa jag när hon svarade hon lät glad över att jag ringde.

”Well, I wondering if you want to go out and eat dinner someday?” sa jag frågande.

Felicias P.O.V

Jag slötittade på Americas funniest home videos som stod på samtidigt som jag väntade på att Harry och Louis skulle komma tillbaka med en massa hyrfilmer och Niall och Zayn skulle komma tillbaka med godis och läsk. Liam hade gått iväg och ringt Sophia, jag väntade spänt när han kom tillbaka han hade inget leende på läpparna och jag lyckades inte läsa hans ansiktsuttryck.

”What she said?” frågade jag försiktigt och såg på Liam.

Han svarade inte på engång och jag förväntade mig det värsta. Innan han svarade fyrade han av ett leende.

”We go out at Saturday” svarade hon och log för första gången sedan han hade gjort slut med Danielle.

”I knew it, you join us now, movie night right?” frågade jag sedan. Liam hade tackat nej tidigare samma dag och innan Zayn och de andra hade åkt iväg så hade Zayn frågat om Sophia.

”Well, okey, I join you” svarade Liam.

Kvällen blev lyckad, jag halvlåg emot Harry och somnade emellanåt.

Harrys P.O.V

Felicia hade fått Liam på bättre humör vilket gjorde oss alla glada, vi hade ändå vår filmkväll för att det inte fanns så mycket annat att göra. I veckan skulle vi ha några konserter i London, så att bara slappa gjorde oss gott. Jag märkte hur Felicia slunrade till emmellan åt emot mig.

”Are you tired?” frågade jag tyst.

”Yeah, I been tired here” mumlade hon.

“We go up to sleep, see you tomorrow” sa jag till de andra killarna tog Felicia i handen och gick upp till rummet. Hon somnade snabbt och jag konstaterade att hon var trött. Jag låt och beundrade henne ett tag innan jag själv somande.

Torsdagen och fredagen gick väldigt snabbt och jag hann inte alls träffa Felicia, jag var trött båda dagarna likaså de andra killarna och vi orkade nästan inte göra något alls. Felicia ringde mig flera gånger och frågade om vi kunde ses för att hon saknade mig men jag sa att jag inte orkade men att jag saknade henne också.

Felicias P.O.V

Både torsdagen och fredagen gick otroligt långsamt, jag låg mest hemma i sängen och segade, jag funderade på att åka till killarna och överrsaka dem, men ville inte att Harry skulle bli irriterad varenda gng jag ringde eller skrev sms till honom så sa han att han inte orkade. Jag låg kvar i sängen hela torsdag mend undantag att gå upp och gå på toa. På fredagen gjorde jag det jag aldrig hade gjort innan. Jag gick in och sökte på One Direction lates concert in London. Jag satt mest och såg på andra konserter eller musikvideos hela fredagen tills Harry ringde mig.

”Hey” svarade jag glatt.

”Hey, my beautiful flower, what are you doing?” frågade han.

“Not much, just look at videos of you guys”” svarade jag.

“Wanna meet me up?” undrade han.

“Of course, when and where?” frågade jag.

Vi bestämde att mötas upp utanför mitt hus om ca 1 timme. Jag flög upp ur min säng för att hinna duscha och sminka mig innan jag skulle möta upp Harry. Jag hann precis bli klar och höll på att borsta igenom håret när det ringde på dörren.

”Hey” jag hann inte säga något förrän Harrys mjuka läppar pressades mot mina.

”I have miss you so much” sa han sedan när han avslutat kyssen.

”I have miss you more than you can imagine” svarade jag och han bara log sitt underbara leende.

Liams P.O.V

Alla hade åkt hem till sig själva för att umgås med familjen i helgen innan vi skulle ut på turné. Harry skulle ta med Felicia hem till sig i Holmes Chapel, jag åkte hem till Wolverhamton för att sova hemma, även om jag skulle träffa Sophia imorgon. Alla mina systrar var hemma så det var kul att träffa familjen igen, och mamma saknade mig riktigt mycket.

Jag var nervös inför att träffa Sophia imorgon men det skulle nog gå bra ändå. Jag gick och la mig tidigt, jag var väldigt trött också och det var skönt att vara hemma igen.


kände att jag ville få upp ett kapitel till, så kanske kommer upp fler ikväll, håll utkik på bloggen iaf :)

kommentera (a)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Suuuuper bra, dock så avskyr jag smink och sminkar mig aldrig. Men aja ;) Dessutom bor Liams familj i Wolverhampton och inte i Doncaster ;)

Svar: oj, vad dum jag är, det är ju Louis som bor i Doncaster, jag vet ju det..
Emelie None

2014-01-26 @ 21:06:00
URL: http://onedirectionstoriez.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0