why er break up kap 9

Liams P.O.V

Jag vaknade av skratt i rummet intill. Harry och Felicia konstaterade jag.

”Eyy SHUT UP!” ropade jag smått retsamt men jag var trött.

”Sorry” hör jag tillbaka och sen Felicia som försöker kväva sitt skratt.

Jag skakar trött på huvudet och vänder på mig och lägger en av kuddarna över huvudet för att utestänga så mycket ljud som möjligt, tillslut slumrar jag in i en lätt sömn.

Harrys P.O.V

Jag hör Liams retsamma röst och Felicia ropar ”sorry” innan jag sen kittlar henne igen och hon försöker kväva sitt skratt.

”Haaraarryyy” skriker hon.

”Hello” svarar jag retsamt och fortsätter kittla henne, sedan hör jag även Niall säga åt oss och drar istället in Felicia i en kram.

”I thought they been kind of tired at us, do you want to eat breakfast out?” mumlar jag tyst emot hennes öra, och jag känner hur hon nickar mot mitt bröst.

”Yeah, I would love it” mumlar hon tillbaka.

Vi gjorde snabbt i ordning oss och tog bilen som tillhörde oss alla killar då bilen jag hyrt igår inte längre tillhörde mig.

”I hope this car is good too” säger jag och öppnar upp passagerardörren åt henne.

”No, I only like big blacks car” flinar hon och sätter sig i bilen och jag går över till förarsidan.

”That’s bad, because I only have this car now” jag kör iväg mot en starbucks som ligger i närheten av en park, det var sol ute och inte direkt kallt så jag tänkte att vi kunde sätta oss där och äta.

Felicias P.O.V

Det hade varit en bra kväll och morgon, även om Niall och Liam hade blivit smått irriterade men det var Harrys fel, jag log åt tanken när vi satt i bilen.

”Can I tell you something?” frågade jag efter en stunds tystnad.

”Yeah, of course” svarade han och log snabbt mot mig innan han såg ut på vägen igen.

”I had a really good night yesterday, It was fun and that I say, I really do that” sa jag tyst.

“What you mean?” frågade han och rynkade på pannan.

”That I love you” mumlade jag tyst och rodnade.

”Felicia, you know what, I love you too” han log mot mig.

“Harry, keep the eyes on the way” utbrast jag skräckslaget då jag tyckte att han såg på mig förlänge. Han log bara men vände blicken mot vägen igen och fortsatte le samtidigt som han la en hand på mitt lår.

Nialls P.O.V

Harry och Felicia hade tystnad, jag hade också hört bilen starta så jag misstänkte att de åkte och åt frukost någonstans men inte ta med sig något, det var jag nästan säker på. Jag reste sakta på mig och tog mig ner till köket, vi hade otroligt nog både bröd, smör, ost och kaffe hemma.

 

Harrys P.O.V

Vi kom fram och jag parkerade.

”I think we could sit in that park” sa jag och pekade mot parken mitt emot parkeringen och Felicia nickade.

”Sounds good” sa hon och log.

Jag tog tag i hennes hand och vi klev in på starbucks, det var inte så mycket folk, vilket var skönt då inget fan stormade fram och frågade om bild osv.

”coffee?” jag såg på Felicia och kom med ens på att jag inte ens visste om hon gillade kaffe eller inte.

Hon nickade. Jag beställde frukost till oss båda, sedan gick vi ut och satte oss vid ett bord i närheten av några stora träd.

Felicias P.O.V

Vi satt vid ett bord i närheten av några stora träd, det var mysigt även om det blåste lätt så var det inte kallt och jag var med Harry så allt var perfekt.

”I love to spend time with you” sa jag och såg upp på Harry med ett leende.

”I love to be with you too” svarade han och log det där leendet jag älskade.

När vi ätit gick vi runt parken och bara pratade.

”Tell me about you and Liam” sa han plötsligt och jag stannade till.

”Why?” frågade jag.

”You two have been friends very long time, I want to know about your friendship” svarade han.

Harry märkte inte att jag tvekade. Visst jag och Liam hade varit vänner länge, men det hade gått upp och ner, det hade inte alltid varit bra. Jag visste inte vad jag skulle berätta, jag kunde inte ljuga för Harry men jag kunde inte heller berätta om hela min och Liams barndonågonsin berätta för någon, inte ens för varandra.m då vi hade haft så mycket hemligheter som vi lovade varandra att aldrig

”I have nothing to tell” svarade jag

“Nothing?” Harry såg forskande på mig.

”It happend so much things, we have so many secrets we have promies each other to never ever tell anyone not even each other” sa jag helt ärligt.

“Not even me?” frågade han och släppte min hand.

”No, not even you, maybe, but just if Liam thinks that’s okey” svarade jag tyst.

Harry tog upp sin mobil och jag gissade på att han ringde Liam.

Liams P.O.V

Min mobil ringde och jag blev ännu mer irriterad än jag varit innan, men det kanske var dags att gå upp ändå.

”Yeah?” svarade jag trött.

”Oh hey Harry” sa jag när jag hörde hans mörja röst i andra änden.

”I asked Felcia if she could tell me about your friendship, but she said you two have much secrets and I want to ask you if it’s okey if she tell me them” sa han och jag gick snabbt igenom alla minnen jag och Felicia hade.

“Ehm, can I talk to Felicia” sa jag frågande och starx hörde jag hennes frågande och tvekande röst.

”You can tell him about you if you want” sa jag.

“But you are involved so much memories, we did everything together until…” hon avslutade sig och jag förstod précis vad hon menade.

“Tell him about everything until that” svarade jag.

Just de thon utelämmnat och det jag kallade “that” var något ingen av oss ville prata om, jag kom mycket väl ihåg vad som hade hänt, jag litade på Felicia och jag hade berättat allt exakt allt för henne tills detta hände.

”Sure, I have promies you to never talk about that again” mumlade hon och vi lade på.

Jag var orolig att Harry skulle få henne att berätta det, men jag kunde lita på henne, och Harry var inte en sådan person som pressade andra människor att tala om saker. Om han nu ville veta vad det var så skulle alla killar få veta det samtidigt och både jag och Felicia skulle närvara även om det var känsligt för oss båda. Helst av allt ville jag inte dra upp det, men det kanske var bäst.

Harrys P.O.V

”What he said?” frågade jag nyfiket Felicia.

Hon nickade.

”I can tell you” svarade hon.

Vi fattade varandras händer igen och fortsatte längs stigen.


Nu vet jag precis vad jag ska skriva osv, så nu kommer det komma upp ett nytt kapitel inom kort typ imorn :)

 

kommentera? (a)


Kommentarer
Postat av: Felicia

AKSJDJDHDSHSHAAGDHFFDDAKABDFFGGAASFGJKLGAA SÅÅÅÅ BRAAAAA

Svar: tack :)
Emelie None

2014-01-25 @ 17:54:16
URL: http://onedirectionstoriez.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0