Why we break up kap 5

Harrys P.O.V
Felicia försvann ut ifrån mitt rum och jag följde snabbt efter henne.
"Please Felicia, I'm sorry" mumlade jag och tog tag i hennes handled.
"I can't do this to Liam, not now, maybe later" mumlade hon.
"But please, stay" mumlade jag.
Hon nickade och jag la på ett chamigt leende.
Vi gick tillbaka till mitt rum, strax senare somnade vi tätt intill varandra i min säng.
Dagarna rullade på och lördagen närmade sig. Jag hade umgåtts med Felicia varje dag. Ibland var även killarna med, men vi föredrog att ha tid för oss själva. På fredagen åkte Felicia hem vid lunch och vi andra var kvar.
"So Harry, have you think about your date with Felicia tomorroow?" Niall flinade emot mig och Liam såg skepitskt på mig. Även om Liam inte pressade mig så hade jag ändå den känslan,det var Liams bästa vän och om jag gjorde henne besviken skulle jag troligtvis göra Liam irriterad.
"Yeah, but not so much, I want it to be perfect" svarade jag.
"I know that you will make it perfect whatever you do" svarade Niall.
"Yeah, maybe" mumlade jag.
Liam gick upp mot sitt rum , jag behövde prata med honom.
Liams P.O.V
Jag vände och gick upp emot mitt rum när Harry mer mumlade fram orden. Han var så glad med Felicia, jag brydde mig inte om vad han gjorde så länge han inte sårade henne, men det kändes som om jag pressade honom när dem pratade om henne och jag var i närheten. Jag gick också för att tänka på vad jag skulle göra med Danielles och mitt förhållande, vi hann nästan aldrig träffas.
Det knackade på min dörr.
“yeah?” sa jag frågande.
“it's me Harry, can I come in?” frågande han.
“sure” svarade jag.
“hey, we need to talk”
Harry slog sig ner på sängen och såg på mig.
“talk about what? If you mean Felicia, I really don´t care, I just want her happy with you, as long as you make her happy so do whatever you want”
“whatever I want? Everytime we talk about her you always look at me. What do you want?” Harry såg trotsigt på mig.
“I want her to be happy, and make her happy, I don't judge you, just see so she is happy”
Harry svarade inte, han gick bara, men det var sant dey som jag sa, jag dömde honom inte. Bara han såg till så att Felicia var glad så var jag nöjd. Jag dömde ingen, men om han ska dejta min bästa vän så måste han räkna med lite press iallafall.

lite kort kanske men ja..

Kommentarer
Postat av: Felicia

Mera!! Jag vill veta vad det var jag inte kunde göra haha :c

Svar: haha, du får reda på det senare i fanficen :)
Emelie None

2013-10-31 @ 23:21:56
URL: http://onedirectionstoriez.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0