Why we break up kap 2

Jag vaknade tidigt trots att hade gått och lagt mig väldigt sent dagen innan så var jag pigg. Jag misstänkte att det var för att jag skulle få träffa Felicia igen som jag inte hade gjort på ett långt tag. Jag kom på mig själv med ett leende när jag tänkte på henne.

"Why you smile like that?" Louis hesa morgonröst avbröt mina tankar.

"I.." jag tvekade skulle jag berätta att jag hade haft en dagbok, jag hade gömt den för killarna och när dem började fråga varför jag drog mig undan allt oftare hade jag tillslut lagt upp den på vinden.

Louis såg på mig med nyfikna och frågande ögon när jag inte fortsatte på meningen.

"I have had a diary and I found it yesterday, and remember an old friend, I call her and ask if she wantet to join us we played much together when we was young" sa jag sedan iallfall.

"Morning" Harrys mörka och trötta röst kom emot oss från hans rum.

"Morning" svarade jag och Louis i kör och flinade emot honom.

En halvtimme senare hade alla vaknat och jag berättade om Felicia och de tyckte det var en bra idé då vi skulle bli jämna lag. Vi gjorde oss klara och gav oss sedan iväg för att hämta upp Eleanor och Perrie och sedan möta upp Felicia.

"Where is she?" Niall frågade var Felicia var för minst femte gången nu.

"I haven't seen her for many years I think she is blonde" sa jag.

Så rätt jag hade en stund senare kom en blond tjej emot oss precis som jag mindes henne. Jag gick henne till mötes.

"Hey" sa hon och log.

"Hey" jag gav henne en kram och strax efter kom resten av killarna fram. Även de gav henne en kram. Likaså Perrie och Eleanor.

Det blev inte så mycket spelat utan mer prat som slutade med att vi åkte till starbucks.

Jag såg att Harry sneglade på Felicia flera gånger och log lätt.

"I think he likes you" viskade jag till henne och nickade emot Harry. Hon vände blicken emot honom och då såg han bort.

"I have to go and pick up Loki" sa jag efter cirka en timme. Vi hade låtit enav våra grannar tagit hand om honom när jag var på turné och Danielle varit ute på danstävlingar.

"Dani and our neighbour will kill me if I don't take him back today" flinade jag lätt.

"See you later" avslutade jag och tog en taxi hem.

Någon timme senare ringde det på dörren. Jag reste trött på mig ur soffan och Loki såg efter mig.

"Go down Dani didn't like you lay in the couch" sa jag till honom och han hoppad ner.

När det bara var jag hemma så lät jag Loki ligga i både soffan och sängen något som Danielle inte tillät.

Jag öppnade dörren.

"Felicia" sa jag förvånat.

"Hey, ehm we didn't talk so much befor you go" sa hon.

Jag släppte in henne och satte på kaffe, sedan släppte jag ut Loki på baksidan och vi satte oss ner i solen.

"So what happened after that I had go?"

"Not much we talket a little bit and then Zayn, Perrie, Louis and El go, Harry looked at me very much and then I go" svarade hon.

"I think he likes you" log jag emot henne. Harry var den så kallade tjejtjusaren i bandet så jag skulle bli förvånad om han inte skulle flirta med Felicia. Okej, hon var min bästa vän men jag skulle inte ha något emot det. Jag ställde mig upp och gick ut till köket och hällde upp kaffe i två koppar. Vi satt och pratade länge om mig och bandet.

"What about you and your life?" frågade jag sedan.

"Just play football, and guitar, ans search for a job" svarade hon.

"Do you still live home?" frågade jag, jag antog att hon inte hade pengar då hon  letade jobb.

"Yeah, I need a job to pay I had found an apartment but didn't have so much money" svarade hon och  såg ner i golvet.

Jag funderade en stund om jag skulle kunna erbjuda henne något jobb men vad för jobb isåfall? Vi höll mest på med musiken och åkte på turneér.

"I know a job but it's not so fun and it will feels so wierd for me" sa jag efter att ha tänkt en stund.

"You mean, job for you?" undrade hon.


Inte bäst på att göra collage men men.. Vissa tycker att det är roligare att läsa då :)

Kommenter? (a)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Mera!!

2013-10-10 @ 19:08:48
Postat av: lisa

Meer :)

2013-10-10 @ 20:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0