When we break up Kap. 3

"You really mean that I can job for you?" frågade Felicia igen.

"I don't know, I mean we just job with the music and go out on tour, so if you want you can live at our apartment when we're not there and maybe clean it, we didn't clean it up so much" svarade jag tveksamt och la på ett leende i slutet.

"Yes, if  it's okey, I want to" svarade hon.

Jag såg på henne med förvånade ögon.

"You don't think that will be kind of wierd, I mean job for your best friend?" frågade jag.

"Liam, I just need a job it dosen't matter if you are my best friend or not" svarade hon och log.

"That's great, I think, I just gonna talk with the others and start next week if you want and can" svarade jag. Jag ville inte heller bete mig som en chef inför min bästa vän. Vi pratade en stund till.

"I promies Dani to make dinner you want to stay at dinner?" frågade jag.

Jag hade lovat Danielle att göra middag men jag visste inte vad jag skulle laga för mat. Vi hade kyckling i frysen så jag bestämde mig för kyckling och ris.

"If I remember that right you good at cooking so yes thanks"svarade Felicia och log.

"Yeah, I think thats true" sa jag och flinade. Jag tyckte att jag själv var bra på matlagning och ingen hade klagat än så länge. En halvtimme senare öppnades dörren.

"Honey?" jag hörde Danielle ropa utifrån hallen.

"Hey" sa jag och mötte henne med en kyss när jag kom ut i hallen.

Hon såg nyfiket över axlen på mig.

"That's Felicia, my best friend from school time" svarade jag.

De verkade komma bra överens och vi hade en trevlig middag tillsammans.

Senare på kvällen när vi var ensamma så satte vi på en film vi hade varit utan varandra länge, och vi båda var glada över att vara hemma igen.

*Nästa dag*

Jag vaknade som vanligt tidigt och gick upp och satt och åt frukost ensam. Jag skulle träffa killarna och vi skulle ha några små spelningar runt om i storbritannien den här veckan, även om vi var med varandra väldigt ofta så älskade jag att umgås med dem. Vi träffades på Nandos som hade begärts av Niall.

"I talked some more with Felicia yesterday" mumlade jag efter en stund, disskussionen som hade varit igång innan tystades och de alla såg på mig.

"Come on we were best friends at school, still friends" sa jag.

"So, what you talked about?" undrade Harry.

"She said she looked for a job, and I.. I said she can job for us, if it's okey for you, she wantet that" svarade jag som svar på Harrys fråga.

"Job like what?" frågade Louis skeptiskt.

"Cleaner.." började jag. "She said she want to move she still live home, so I said she can live in our apartment when we out on tour and clean" svarade jag.

"But it's your best friend" Zayn såg på mig.

"I know, I asked her if it will feels wierd but she wantet too. Like we not said do that and t.

hat to her just like a normal girl okey" sa jag, jag visste att de skulle börja att skämta iallafall Louis men jag visste att jag kunde lita på dem.

"Shore" Harry verkade nöjd och jag såg frågande på honom.

"You like her right?" frågade jag.

"Harry the flirter" skrattade Louis.

"When she start?" Undrade Harry och ignorerade oss.

"Next week, I wantet to talk to you before she starts" svarade jag och flinade emot Harry.

Harry såg ner i bordet.

"She is a nice girl, that's it" svarade han och följde mönstret på duken.

"I call her, brb" svarade jag och gick iväg en bit hon svarade snabbt.

"Hey Liam"

"Hey Felicia ehm, It's okey for the lads so you can start whenever you want and we had a concert in London tonight would be fun if you follow us" sa jag.

"Yes, it will be fun, Just gotta fix little things home and then can I meet you at your apartment?" frågade hon.

"Yeah there me and the lads live, so see you later" svarade jag och vi la på.

"She follow us tonight" sa jag när vi senare var påväg tll vår lägenhet.

"Really?" frågade Harry och såg på mig och råkade nästan gå in i några fan som stoppade oss på vägen. Vi tog några bilder med dem innan vi fortsatte.

"Yeah, I haven't met her for so long time and it can be fun to have some time with her" svarade jag, men jag gissade på att Harry inte tänkte så mycket på det.

Kvällen kom snabbt och Felicia anlände, hon var ganska mycket med Harry och verkade ha kul. Dem var söta tillsammans också. I bilen kunde jag inte undgå att tjuvlyssna på dem.

"You want to go out with me sometimes?" hörde jag att Harry frågade.

Jag nickade diskret åt Felicia bakom Harrys rygg och hon nickade sen.

"Yes I want" sa hon.

"Saturday 20.00 PM?" frågade han

"Sounds good" log Felicia.

Jag log lätt för mig själv och vi kom fram till arenan det var redan en massa fans som köade för att komma in och se oss uppträda, jag älskade den känslan,att höra deras skrik att dem uppskattade oss för det vi gjorde, utan dem skulle vi inte vara vad vi var idag. Vi kom in i arenan den var inte så stor jämfört med var vi hade varit innan, men jag var säker på att denna skulle bli lika bra som de andra vi hade varit på. Håret blev stylat av det hår som jag hade kvar och sedan skulle scenkläderna på. Felicia såg intresserat på. Strax efter hörde vi skrikande fans ute i arenan och jag kände hur adrenalinet började pumpa.

"I can't belive that you sing for all people like them so many times and the same songs" sa Felicia.

"We just do what we love" svarade jag.

"For who we love"svarade Harry med ett flin och jag såg hur Felicia rodnade.

"Reeeady?" frågade Niall när det tystnade utanför arenan.

Musiken till Up all Night började spelas och när vi väl kom ut på scenen steg tjejerna skrek. Det fanns verkligen ingen bättre känsla än att stå på scen och sjunga för alla fans.

"It's amazing to be here, We love you all" sa jag när konserten nästan var slut och hela arenan ljöd av skriken.


Jag blir så sjukt glad av att folk läser :) jag vet att min engelska inte är bäst osv, men övning ger färdighet right?

Blir jätteglad om ni fortsätteratt läsa och kommentera :)

Jag har sjukt mycket i skolan så måste göra det men jag sak fixa ett nytt kapitel så snart jag har tid :)

Kommentera (a)

//Emelie


Kommentarer
Postat av: Felicia

Meeer! Super bra!

Svar: Tack :) som sagt har massvis att göra, men försöket få ipp ett så snart som nöjligt :kr// Emelie
Emelie None

2013-10-12 @ 20:56:41
URL: http://onedirectionstoriez.blo.gg
Postat av: lisa

Meeer

2013-10-13 @ 00:37:29
Postat av: Chak~

Meeeeer ^^

2013-10-13 @ 09:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0